FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Combat Upgrade II
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Polskie forum Gwiezdnych Wojen Strona Główna » Recenzje gier » Combat Upgrade II
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vos
Administrator



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Gdańsk

 Post Wysłany: Pon 21:11, 14 Lis 2005    Temat postu: Combat Upgrade II

Combat Upgrade II – Test Center

W poniższej recenzji przedstawię Wam moje odczucia po grze na Test Centerze z CU2 (którego oficjalna premiera jest zapowiedziana na 15 Listopada 2005 roku) – czyli czegoś, co od dłuższego czasu budziło u wielu osób niepewność i lęk. Od razu powiem, że moje nastawienie jest raczej pozytywne, przejdźmy jednak do rzeczy:

Początek gry
Po stworzeniu postaci i wybraniu jednej z 9-ciu profesji przenosimy się na stację kosmiczną Imperium, gdzie po wykonaniu kilku podstawowych zadań (które zleca nam C3-PO), spotykamy Hana Solo, z którym rozwalamy kilku szturmowców i uciekamy na pokład Milenium-Falcona, którym odlatujemy ze stacji i zasiadamy w jednej z jego wieżyczek. Jak nie trudno się domyślić musimy zestrzeliwać TIE-Fightery, co zostało bardzo uproszczone - myśliwce poruszają się z żółwią prędkością.
Potem lądujemy na stacji i kontynuujemy wykonywanie BARDZO prostych misji polegających przede wszystkim na wprowadzeniu nowego gracza w świat SWG...

Zmiany w menu
Pierwszą zauważalną zmianą w menu i skrótach jest to, że żeby wejść w jakiekolwiek menu (skilli, maili itd.) wystarczy wcisnąć jeden przycisk. Wtedy ukazuje się lista większości kategorii. Ostatnia, ale bardzo denerwująca rzecz to: skróty - te zostały całkowicie pogmatwane, np. skrót CTRL+S wogóle nie istnieje, a wciskając klawisz "p" pokazuje nam się... Character Sheet.

Jedi
Najbardziej denerwujący Was aspekt, a mianowicie profesja Jedi. Otóż Jedi na początku jest dosyć słabą klasą. Wbrew pozorom nie zaczynamy z mieczem świetlnym i wszystkimi mocami, a jedynie ze zwykłym blasterem i szatą padawana. Także moce jakie posiada Jedi na początku są słabe. Dopiero moc "Center of Being", którą otrzymujemy w 3 skillu 1 etapu daje nam LEKKĄ ochronę przed atakami.

System walki
Zgodnie z tytułem "Combat Upgrade" walka zmieniła się i to CAŁKOWICIE. Teraz nie możemy namierzyć wroga celownikiem i zdobyć o nim podstawowych informacji jak to było wcześniej. Od teraz trzeba na wroga najechać kursorem, więc jeśli nagle zatrzęsie nam się ręka to jego dane znikną nam z oczu. Aby oddać strzał, bądź zrobić cokolwiek innego, wystarczy kliknąć na wroga lewym przyciskiem myszy (strzały są oddawane w czasie rzeczywistym, czyli w zależności od klikania myszką (tak samo jak w grach typu Jedi Academy, czy Diablo II)). Żeby użyć skilla, np. rzekomego "Center of Being", wystarczy na niego nacisnąć lewym przyciskiem, a żeby użyć go ostatecznie przyciskamy przycisk prawy.
A teraz moim zdaniem największa wada w nowym systemie walki: nie ma podziału XP-a - jest jeden i już… od teraz zapewne Bounty Hunter-owie będą sobie rwać włosy z głowy, bo robili misje dla Investigation XP-a, a tu się okazuje, że wystarczy walczyć z mobami...

Grywalność
W tym temacie wielu z Was się ze mną nie zgodzi, ale uważam, że gra stała się o wiele grywalniejsza. Questy są teraz dłuższe (całe szczęście nie zmieniła się ich tematyka), a walka jak już wcześniej wspomniałem ma miejsce w czasie rzeczywistym. Jeśli ktoś chce zostać np. Mistrzem Jedi, to potrzebuje dużo cierpliwości, zainteresowania i oczywiście pieniędzy na miesięczny abonament, bo teraz gracz musi się starać, żeby zdobyć przynajmniej miecz świetlny.

Szybkość gry
Nie chodzi mi tu o dynamikę gry. Gra po prostu stała się szybsza, a w czasie rozgrywki nie miałem żadnych lagów, czyli prawdopodobnie odświeżono wreszcie kod gry...

Podsumowanie
Gra dużo zyskała, ale i niestety trochę straciła:

Zalety:
- Więcej akcji (dla miłośników szybkich i dynamicznych gier)
- Prostota (dla osób nie lubiących się namyślić, ani namęczyć)
- Gra działa płynniej i szybciej
- Jedi nie jest już Bogiem… (dla graczy nie przepadającymi za Jedi)
- Większa grywalność

Wady:
- Więcej akcji (dla miłośników RPG)
- Prostota (dla lubiących wyzwania)
- Jedi nie jest już Bogiem… (dla graczy będących Jedi)
- Gra straciła to, co wielu zdołało pokochać

Grywalność: 8/10, (dla niektórych) 6/10
Muzyka: Ciągle przeurocza Smile
Grafika: Żadnym zmian nie odnotowano
Wymagania sprzętowe: 6/10 (niższe, ale ciągle dość wysokie)

Ocena ostateczna: 8/10


Autor: Bulluassasin
Korekta: Roven


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Scoobacca
Wookiee Jedi



Dołączył: 04 Paź 2005
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Kashyyyk

 Post Wysłany: Pon 21:57, 14 Lis 2005    Temat postu:

Ludzie już 14 listopada a 15 wychodzi NGE !!!. Boje sie że sie zaloguje bez głowy albo jako Mon Calamari !

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Fisto
Member of Council



Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Tatooine

 Post Wysłany: Nie 19:02, 11 Gru 2005    Temat postu:

hehe slyszalem o takich rzeczach Very Happy ale w jk3 najczesciej takie rzeczy sa Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Polskie forum Gwiezdnych Wojen Strona Główna » Recenzje gier » Combat Upgrade II
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group